Designworx
Overlap

Wens je een offerte voor een nieuwe website , een restyling van je huidige website , heb je advies nodig , nieuwe webteksten of een hostingspakket neem dan contact met ons op . We helpen je graag !

Neem Contact

Bezoek ons op Facebook

Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

Google Mijn Bedrijf: onmisbaar voor lokale vindbaarheid

De vindbaarheid van jouw bedrijf begint -naast je website- bij Google Mijn Bedrijf. Zeker voor lokale vindbaarheid het is Google Mijn Bedrijf essentieel.
Met Google Mijn Bedrijf worden je gegevens via één centrale bedrijfsvermelding getoond op de resultatenpagina’s, Google Maps en Google+ zodat klanten je altijd kunnen vinden.

Het voordeel is dat je via een bedrijfsvermelding veel beter gaat opvallen in de zoekresultaten. Wanneer mensen mobiel naar jouw bedrijf zoeken, dan kunnen ze bovendien via één klik naar je bellen en zien ze ook een directe link naar de routebeschrijving en naar je website.

Zoek eens je eigen bedrijfsnaam in Google en kijk wat er op het scherm verschijnt. Worden al je bedrijfsgegevens, foto’s, beoordelingen, liggingsplan en zelfs Google street view toegankelijk? Prima. Dan heb je dit al goed op orde.

Zie je geen bedrijfsvermelding verschijnen? Dan is er werk aan de winkel

Een bedrijfsvermelding aanmaken

  • Surf naar https://www.google.be/business en klik op ‘aan de slag’.
  • Hierna doorloop je een stappenplan waarbij je je bedrijfsnaam, locatie, bedrijfscategorie en contactgegevens kan invullen.
  • Het kan zijn dat je zaak al in de lijst staat omdat Google vaak automatisch bedrijfsvermeldingen aanmaakt. In dat geval is het belangrijk om die vermelding op te eisen en vervolgens je gegevens te controleren en aan te vullen.

Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?

  • Je bedrijfsgegevens op Google aanmelden is eenvoudig en gratis.
  • Heb je al een website, dan is Google Mijn Bedrijf een nuttige aanvulling.
  • Je valt meer op in de zoekresultaten.
  • Merk je dat je locatie op de kaart niet helemaal overeenkomt met de werkelijke locatie? Dan kan je het markeerpunt aanpassen naar wens.
  • Voeg openingsuren toe, zodat mensen weten wanneer ze je kunnen bereiken. Bovendien kan je ook afwijkende openingsuren ingeven. Ben je bijvoorbeeld op vakantie of ben je open op een feestdag? Dan kan je dat ook aangeven.
  • Voeg een bedrijfscategorie toe, zodat mensen ook jouw bedrijf kunnen vinden wanneer ze naar die categorie zoeken.
  • Voeg foto’s van je winkel of bedrijf toe.
  • Mensen kunnen reviews achterlaten.
  • Via “Insights” krijg je statistische gegevens over hoe mensen op je bedrijfsinformatie op Google reageren en waar ze op klikken. Je weet zelfs geslacht en leeftijd van die bezoekers.
  • Heb je meerdere vestigingen, dan worden die netjes op een Google Map getoond.

Wat zijn reviews in Google?

Bij steeds meer zoekresultaten in Google verschijnen oranje sterren. Maximaal 5. Dit is het oordeel van klanten en relaties over een bepaald product of bedrijf.
Klik je hierop dan lees je waarom mensen een bepaald aantal sterren toekennen. Wat ze goed en slecht vinden aan een website, bedrijf of product.

Waarom is het belangrijk voor jou?

Klik je in Google zelf vaker op een link waaronder 4 of 5 sterren schitteren?
Wel, dan laat ook jij je beïnvloeden door de mening van anderen over de dienst of het bedrijf dat je zoekt. Puur menselijk is dit heel normaal.

Je kan het ook in jou voordeel laten werken. Wanneer je meerdere en goede reviews en sterren verzamelt, krijgt ook jouw site meer bezoekers.
Bovendien scoren websites met goede reviews hoger in Google dan websites zonder reviews.

Hoe verzamel je reviews?

Nu komt het er op aan om zelf actiever reviews over je bedrijf en producten te verzamelen. Hiervoor vraag je een inspanning van je klant, leverancier of partner. Maak het hen daarom zo eenvoudig mogelijk.

Maak een directe link naar de plek waar hij of zij sterren uitdeelt aan je product of bedrijf. Mail deze link, plaats hem achter een call-to-action-knop, maak er een mooie afbeelding van gelinkt naar de reviewpagina…

Welke link moet je gebruiken? Hierbij helpt Supple.

Supple is een eenvoudige link generator voor Google Reviews. Geef simpelweg je websiteadres in. Je krijgt een lange en korte link en een QR-code.

Je zou me ook een groot plezier doen, mocht je voor me een recensie willen schrijven op mijn bedrijvenpagina 🙂

Ja, ik wil graag een recensie schrijven voor je!

Vond je dit bericht interessant of heb je hulp nodig met een aanmaken van een eigen Google bedrijvenpagina dan mag je me altijd contacteren. info@designworx.be

Alvast hartelijk bedankt en succes.

William

Bij verderklikken op deze website gaan we ervan uit dat je cookies accepteert Meer informatie

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat de website zo soepel mogelijk draait en snel weergegeven wordt in je browser. We gebruiken Google Analytics om de website te analyseren. Verder hebben we gegevens van je naar aanleiding van je aanmelding op de nieuwsbrief die we uitsluitend gebruiken voor het versturen van de nieuwsbrief. Als je accepteert gaan we er vanuit je dit goed vindt. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

Sluit